19 september 2009

Iddink boeterekening 2009

The continuing story of....

Er zijn organisaties die niet (willen) leren van hun fouten. Dat het inleversysteem zo lek als een mandje is waardoor mensen die volkomen te goeder trouw zijn geconfronteerd worden met "boeterekeningen" (zonder proces of hoor - wederhoor: schuldig) mag inmiddels bekend zijn.

Maar... ze leren er niets van. Klanten die het voorgaande jaar hetzelfde hebben meegemaakt krijgen niet het voordeel van de twijfel maar het gaat gewoon weer opnieuw.

In het kort:

Boeterekening voor 3 zogenaamd niet ingeleverde boeken, inclusief dreigende taal. Maar ja, om zeker te zijn hadden we toch echt alles drie keer nagekeken van te voren. Net als altijd overigens maar bewuster.

Brief gestuurd

"Restant boeterekening" ontvangen met daarin de tekst: (klik erop)




maar... er staat toch nog een post open. Abuis denken (weten) wij. Niks meer aan doen zegt de omgeving, komt wel goed.



Nee hoor. Een herinnering volgt, zelfs met een tegemoetkoming in de studiekosten tip ;-)

Let op, het gaat hier om "€ 26,72"

Dus maar weer een briefje (naar antwoordnummer 5, 6710 VB Ede) met het verzoek om het restant ook maar te crediteren.

Het lijkt me wel lachen om met dit gammele proces eens voor de rechter te staan.

Aan de andere kant er zijn belangrijkere problemen in het land en zitten rechters niet op dit gezeur te wachten.. Hoeveel mensen zouden eigenlijk gewoon betalen onder het motto: zoon of dochterlief zal het wel verkeerd hebben gedaan? Hoeveel kinderen voelen zich daardoor niet fijn? En hoeveel eurietjes levert dat op voor de Iddinkjes?

Insiders die als vakantiekrachten werken bij Iddink tijdens het boeken hoogseizoen: "Het is een zootje", "het is een wonder dat er nog zoveel goed gaat"


Weetjes:
in 2008 heeft de Rabobank een participatie genomen in Iddink.
Iddinksoep: een blog met ook "leuke info"
Tros Radar, zoek even op Iddink
Nog een blogje.



Let op: Dit jaar betaal je een borg. Daardoor loop je nog meer risico omdat ze je borg kunnen inhouden, die moet je dan maar terug zien te krijgen.
Tip: Maak een serie foto's van het -in transparante folie- inpakken van de boeken, de lijst, het dichtplakken, het inleveren en eis een afgetekende inlever verklaring (helpt niet veel want er zijn geen Iddink medewerkers aanwezig en de school is geen contractpartij, dat ben je zelf, maar toch, het gezeur zal de ogen openen van de scholen want deze zijn hier de onnozele.)

Ga niet bellen, mailen of faxen maar schrijf direct een briefje. Blijf beleefd, mopperen helpt je later eventueel niet. Zolang jij netjes blijft reageren is het aan hun om ten laatste de rechter in te schakelen en daarvoor hebben ze bewijs nodig. Ik betwijfel zelfs of een deurwaarder de incasso zou aanvaardden in deze inlever situaties.

Nogmaals: Iddink, Antwoordnummer 5, 6710 VB EDE

Meld uw ervaringen hier, samen met het internet staan we sterker.



Update 24 september

Geduld maar weer beloond: Iddink verontschldigt zich en crediteert alles. Weer een jaar overleefd.

2 opmerkingen:

  1. Ik kreeg een brief dat ik géén van mijn boeken zou hebben ingeleverd. Er was een probleem met mijn leerlingnummer, ik heb niks hoefen te betalen (van de 380 euro).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg vandaag Factuur van een niet eerder teruggezonden boek rekening 57.65 euro heb deze begin september 2010 afgeleverd bij het postkantoor, helaas heb ik borg betaald moet maar zien of ik mijn geld terug krijg. Zo niet ga ik de rechtsbijstand inschakelen zal ze krijgen. Er is veel mis binnen de organisatie van deze leverancier.

    BeantwoordenVerwijderen