02 augustus 2007

Meer bezoekers op weblog

(55/365)

Hoe krijg je meer bezoekers op je weblog? Die vraag stelde ik mij reeds vanaf het begin van mijn blog dat nu zo'n 450 berichten telt.
Er zijn al veel internetters die tips en truuks hebben verzameld en ik heb er veel uitgeprobeerd. Niet met veel resultaat. Dus bespaar je de moeite.

Wat wel helpt is goede artikelen blijven maken. Dat is ten eerste leuk en áls er dan een lezer verschijnt (kijk naar mijn teller) dan komt deze alleen terug als er ook iets te lezen is. De helft van mijn lezers komt steeds terug. En dat schept verplichtingen.

Het beste werkt een niche. Smalspoor modeltreinen. Orchideeën kweken. Game cheats. Specifieke torrents of torrentz. Of over gratis geld.

Gaat het niet snel genoeg schrijf dan je blog in de Engelse taal en over een "populair" onderwerp zoals "false flag" dan trekt het aantal bezoekers snel op maar die komen ook niet terug als blijkt dat ze om de tuin zijn geleid.

Goede content daar gaat het om. Net zoals in het echte leven.

Mocht je via een zoekopdracht op deze post terecht zijn gekomen dan het volgende: staak je wanhopige tocht naar meer bezoekers en schrijf goede stukken, lezers komen uiteindelijk vanzelf. Maar toch bedankt voor je bezoek! Je ziet: het werkt wel! Lees maar even een paar andere stukken van me of kijk wat plaatjes. (kijk rechts in de label cloud voor een onderverdeling) Je bent welkom om terug te komen. Er is zelfs een RSS feed of een e-mail abonnement mogelijk.

Als je mijn stukjes regelmatig leest en nu ook weer dan bij deze hartelijk dank voor de aandacht en ik ga zeker door met bloggen.

Bijvoorbeeld: Het Tokyo Jazzfestival gaat een mooi aantal Mike Stern en Bob Franceschini foto's van mij gebruiken in een brochure. Die gaan ze me opsturen en ik laat het jullie weten.

Ook is er in November een concert van Mike Stern dat ik ga bijwonen en vastleggen op de digitale plaat.

Maar eerst ga ik op vakantie en dat hou ik lekker privé. Misschien nog een paar postjes en dan ff er tussen uit. Maar ik post wel íets vanuit mijn luie stoel hoor. Dus blijf kijken en lezen.

1 opmerking:

  1. Ben het met je eens, regelmatig goede stukjes schrijven is de manier. De rest is ondersteunend. wellicht kun je een kijkje nemen op de linkpiramide: http://www.linkpiramide.nl/?28409

    Met groet,
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen