27 december 2006

'n ballonnetje: de uitslag

Jullie hadden dit nog te goed van me. En aangezien er via google nog steeds wordt gezocht naar "Climate Control Benelux" toch maar even opheldering.

Het begon met deze post. En daarna deze. (Met nog wat foto's ertussen)

Welnu. Op de afgesproken dag reed een neutrale witte bestelwagen voor.



Na de gebruikelijke ontvangstplichtmatigheden met koffie enzo wilde de -overigens voor ons bekende veldhovenaar (zeelstenaar zelfs)- graag aanvangen met de demonstratie.

Allereerst product 1



Een luchtreiniger met een filter dat (om een lang verhaal kort te maken) je sigarettenrook al had weggefilterd vóór het inhaleren, frisheid die je dan weer kunt aanvullen met druppels aromatherapie. Veel en lange garantie, bladiebladie bla. Welnu lees maar verder info hier want dat is 'm. Ionen technologie. Wauw en dat voor bijna 1.000 euries.

Verder met een...

Stofzuiger.

Nee, niet zo'n gewone maar een shermantank uitvoering van het dyson principe. Veel krachtiger met minder vermogen. Ik moet zeggen de demonstratie was indrukwekkend. Levenslange garantie die meegaat naar de kinderen enzo. BladieBla.. Kost dat nou?

1500 euries maar deze overleeft zeker 10 zuigers van 350 euro's hoor.

De zuiger zag er ook uit als een sherman tank en was nog groen ook. Ik heb -met stomheid geslagen- geen foto meer gemaakt en het Italiaanse merk ben ik vergeten dus als iemand dat nog ff kan doorgeven.

...uh, we hebben 'm niet gekocht hoor.

35 opmerkingen:

  1. In Meerhoven is het ballonnetje ook opgedoken. Vandaag, 5 feb, lag het opvallend bij onze deur. Manlief kwam opgewonden met het ballonnetje binnen. Ik vertrouwde het niet dus ging googelen. Kwam bij dit weblog uit. Geen ludieke actie maar een agressieve verkooptruc. How low can you go.
    Bedankt voor de waarschuwing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat was nou het beloofde geschenk?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou, ter demonstratie werd er gratis een matras schoongezogen met zo'n trillende klopborstel. (wat wel werkte trouwens hoor, met de producten op zich was niks mis)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er ook een gevonden in Meerhoven. Op zich vind ik het wel goed bedacht, het werkt alleen niet omdat je achteraf pissig bent omdat het een verkooptruc is. Dus de positieve aandacht van het 'vinden' verandert al vrij snel in negatieve.

    Als je ze terug wilt pakken, verpak je een stoeptegel in stevig papier en verstuur je die naar het antwoordnummer wat op het briefje staat. Betalen zij de portokosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ;-)

    Blijkbaar werkt het (net zoals belspelletjes op TV).

    En daar waar we een oudere vrouw aanklagen voor het gooien van afval in een openbare afvalbak, kan dit blijkbaar gewoon daar iedere burger geacht wordt zijn voortuintje keurig te houden. Ze omzeilen zo ook de NEE -NEE sticker daar het ballonnetje niet in de brievenbus beland.
    Eén ding is zeker, het blijft bij een keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op 16 januari 2008 zijn de ballonnetjes met kaartjes in voortuintjes gegooid van de wijk Bronzenwei in Geldrop. Er wordt nu gelokt met een heel Staatslot. Climate Beheer Benelux heeft een geheel anonieme site met 3 producten. Geen vermelding KvK. Het blijft zwendel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vanmiddag 14 februari ook zo'n ballonnetje opgepakt in Geldrop, de Burght. Lag wel wat vreemd voor een ballonnetje dat "aangewaaid" zou moeten zijn, zo vlak bij de voordeur van een flatgebouw...
    Ook gelokt met een gratis Staatslot. Effe Googlen en dit gevonden, dankjewel voor jullie site!
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vandaag 25 juni 2008 lag een dergelijk ballonnetje in mijn achtertuin in Bladel. Vond het ook erg vreemd. Dus effe googlen en bedankt voor dit forum.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bladel.
    Ja hoor bij ons lag ook een groen ballonnetje in de tuin. Je zou toch proberen of er nog helium inzit en dan de lucht van een ander tot je nemen. Bah bah bah.
    Goed idee deze site.
    En dat staatlot? Koop ik zelf wel, net zoveel risico dat ik niets win!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Urmond,

    Bij ons lag vandaag (27-11-08) ook zo'n groen ballonnetje bij de voordeur. Met dank aan deze site hebben we het kaartje niet opgestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Neer.
    zaterdag 14-11 2009 lagen er kaarten met een
    ballonnetje eraan van climate Control Nederland in Neer. We vertrouwden het niet en kwamen via google op deze site.
    We hoeven geen staatslot en zeker geen bezoek van Climate!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kunnen we ze niet aanklagen voor 'illegaal storten van afval' ? Het piepkleine ballonnetje zal echt niet gevlogen hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ook wij hebben vandaag een ballonnetje in onze achtertuin gevonden !ik vertrouwde het ook niet, en vond al snel op het internet deze site;bevestigde meteen mijn gevoel al!
    ( op het kaartje staat ;"hartelijk gefeliciteerd, de vinder van deze ballon heeft recht op een staatslot van climate control Nederland" ja duhhh...
    de groeten uit Best

    BeantwoordenVerwijderen
  14. nou anno 2010 zijn ze maar weer opnieuw begonnen.
    Ik vond welgeteld 3 hele ballonnetjes in mijn achtertuin in de achtse barrier.
    Ik had al zo'n vermoeden dat het niet helemaal zuiver was...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een ballonnetje precies bij de poort in de achtertuin....in Geldrop!
    Kinderen waren zeer enthousiast maar ik vertrouwde het niet...wel heeeel toevallig bij de poort beland!
    Dank aan deze site!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een ballonnetje in de tuin van mn moeder in... jaja Geldrop.
    Ze heeft ze ("geheel vrijblijvend") langs laten komen . Heeeeeeeeeeeel lang verkooppraatje door een man die met haar het hele huis is doorgelopen. ("eng, hoor" zei ze) een of ander systeem van 1800 euro aangeboden gekregen, "nee" gezegd, en die man was zó weer weg. en natuurlijk geen staatslot gekregen.
    Willen ze morgen bij mij langskomen. Niet bepaald in de buurt: Zaltbommel. Maar er zou morgen wel een vertegenwoordiger in de buurt zijn... jaja... helemaal vanuit weert.
    k heb ze gevonden bij de KvK... ze hebben vandaag al 4 keer gebeld.. om af te zeggen misschien??? wie weet... ben benieuwd, maar vind ze erg agressief qua verkooptrucs.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Climat belde, om de afspraak in Zaltbommel te bevestigen. of mn partner thuis is?? nee, een normaal mens werkt van 8 tot 5, ma tm vr. of dat niet met me afgesproken was?? nee, mij is niks verteld, alleen dat iemand langskomt voor een demo. (geheel vrijblijvend, toch???) of we dan op een avond of in het weekend konden?? nee, onregelmatige diensten + eigen bedrijf = tijdgebrek. ze heeft nog 3 minuten over het belang van de aanwezigheid van mn partner gesproken, me over proberen te halen voor een nieuwe afspraak, maar nee dank je... dit was al 4 minuten teveel van mn kostbare tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier in Eindhoven (Tempel) vandaag ook een ballon gevonden in de achtertuin!
    Meteen even op internet gekeken en mijn vermoeden werd bevestigd!
    Oplichterij!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vandaag ook een rode ballon met kaartje gevonden in achtertuin in Tongelre Eindhoven(Kaartmakersring)
    Na lezen van de berichten hier wist ik het zeker dat ik te maken had met een verkoop truc.
    Vraag: van waar en door wie worden de ballonnen gelanceerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. of
    http://climatebeheerbenelux.nl/default.aspx

    dezelfde club, check adres op google maps

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Climate control heeft een nieuw gebied ontdekt. Nuenen is aan de beurt. Gewoon door een gangetje lopen en over elk hek een kaart met een ballonetje, wat nooit gevlogen heeft. Dus gewoon milieuvervuiling. Stel dat je kind aan hetzelfde ballonnetje loopt te lurken als de vertegenwoordiger van Climate Control. Dan is alle controle en climate ver te zoeken....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Afgelopen weer een klein oranje ballonnetje gevonden met dezelfde kaart in Valkenswaard.
    Ik heb ze gebeld om te vragen wat de volgende regel zou betekenen: "De actie wordt gehouden onder bepaalde voorwaarden". Ik wilde graag weten wat deze voorwaarden zijn.
    Enkel een antwoordapparaat gehad.
    Ik denk dat ik idd de kaart aan een loeizware doos plak en hem op de post doe!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nu ook al in Brouwhuis worden de ballonnetjes gevonden....pfff wat een energie hebben die mensen van Climate Control...
    Ik ga hun ook maar eens verassen....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Hoi Allemaal,

    Ik kom net thuis en er zijn allemaal kinderen in de straat mer kaartjes met ballonen.
    Ik zeg mag een eens kijken er staat mer grote letters climare control nederland op ik al google zoeken en kom ook al hier uit.
    Ik vond het al zo raar opeens heeft iedereen een balon in de tuin met een kaartje eraan.
    De kaartjes zijn in helden (peel en maas) verspreid.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Vandaag in roermond 3 kaartjes gevonden. Als je dus geen demo wil krijg je dat staatslot ook niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het is januari 2011 - en nu zitten ze in Moergestel (bij Tilburg) - De ballonnetjes vliegen steeds verder :)

    Gelukkig heb ik een slim vrouwtje die meteen onraad rook. hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nou,nou,ze zijn druk aan het vliegen,met die kleine ballontjes,een staatslot,,...?????,ik had minstens,een auto verwacht,voor zoiets,op te rapen in je achtertuin,te Valkenswaard,.....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gisteravond zijn ze in Deurne (NL) geweest en hebben daar hun welbekende truc met de ballon toegepast.

    Zit eraan te denken om een grote overdoos vol met rode ballonnetjes op te sturen naar hun Antwoordnummer 1564, 6000 WB Weert...

    Creativiteit kan ik zeker waarderen, maar aan agressieve verkoopmethodes heb ik een gruwelijke hekel!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ik heb 2 weken geleden ook zo'n ballon gevonden in mijn achtertuin. Ik was helemaal blij; meteen ingevuld met uitzondering van mn telefoonnummer. Krijg ik een mail van ze; of ik even mn telefoonnummer door kan geven, dan kunnen ze me bellen. Waarom moeten ze me bellen? Ik wil gewoon een staatslot in mn brievenbus! Ik ga ze spammen X-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. btw; hun emailadres is;
    mail@climatecontrol-info.nl

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. EERSEL.
    Gisteren vond ik ook een witte ballon in mijn achtertuin. Bij het lezen van de tekst werd me al snel duidelijk dat het hier ging om een ordinaire reclamestunt. Waarom zou ik mijn leeftijd moeten invullen als ik een staatslot krijg toegestuurd?
    Iemand van 18 is vast net zo blij met zo'n lot als iemand die ouder is dan 65, nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. EERSEL.

    Ik heb gisteren ook zo`n oranje ballon bij poort, nu ik dit allemaal gelezen heb, blij dat ik het nog niet heb op gestuurd. pfffff
    WAARDELOOS, ZULK SOORT ACTIE`S........

    BeantwoordenVerwijderen
  33. En nu dan ook in Beek en Donk!
    Ik ben blij dat er bijmij een alarmbelletje ging rinkelen, dus via google op deze site terecht gekomen.
    Dank voor jullie berichten, deze hebben mij behoed voor vervelende verkopers!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. let op met climate control, eens ze binnen zijn krijg je ze niet meer buiten. ze gaan alleen buiten als je een dure stofzuiger van 2250 euros gekocht hebt.!!!!
    opletten geblazen.

    BeantwoordenVerwijderen