16 november 2006

'n ballon 'n ballon 'n ballonnetje*

* vrij naar Toon Hermans

Ken je dat gevoel met bijbehorend beeld in 3D? Je ziet een ballon, klein, slap met een kaartje eraan. Meteen popt het beeld van een blozend 5 of 6 jarig meisje op dat met spanning en onder begeleiding van stralende ouders een ballon laat vliegen in de hoop dat juist háár ballon het verst gaat komen. Ook herken je het gevoel dat als jíj zo'n vodje vindt , dat je het dan zeker gaat opsturen om dat meisje vooral niet teleur te stellen. Mensen die dat niet doen zijn barbaren, toch?

Bij de dagafsluitende activiteit: het uitlaten van "de hond" (Lana) vond ik vlak bij de brievenbus zo'n bovenbeschreven droomballon. Althans, dat waren de beelden die ook bij mij opkwamen.




Het kaartje dat eraan hing had me al kunnen triggeren maar toch parkeerde ik het zaakje even in de "groene buitenbus". Tenslotte gaat de belofte aan "de hond" nèt even voor.
Onderweg meer tuintjes en al snel had ik hem: overal, strategisch in de buurt van de brievenbus, lag eenzelfde ballonnetje. Als je goed kijkt helemaal niet zo slapjes, strak kaartje eraan. "Climate Beheer Benelux" (je kunt googlen wat je wilt, het is (nog) niet vindbaar) roept het kaartje en nodigt je uit de bekende gegevens inclusief je leeftijdscategorie in te vullen.





Welnu. Een gratis antwoordnummer en de geschenkbelofte doen mij besluiten het kaartje gewoon op te gaan sturen en jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Wellicht ga ik met die club nog eens een babbeltje maken, het antwoordnummer is in Veldhoven (of all places) en er zit vast een verlicht brein achter deze actie want mijn echtgenote vind het in ieder geval schattig en dat zegt wat!

to be continued....

1 opmerking:

  1. Zeer herkenbaar verhaal inderdaad, ook wij vonden de kaartjes van een tamelijk ongeschonden uiterlijk.
    Wat tevens op de kaartjes staat: De aktie wordt gehouden onder voorwaarden en is geheel vrijblijvend.
    Leuk om te lezen inderdaad, maar je vraagt je dan wel af: WELKE voorwaarden? De site van Climate Beheer geeft geen opheldering. De gok maar wagen en alle gevonden kaartjes opsturen? We worden in ieder geval gefeliciteerd met het vinden van het kaartje. Je kunt het dus niet maken om iemand wel te feliciteren met het vinden van meerdere ballonnen en dan maar 1 staatslot te verstrekken.
    Let dus wel op: je wordt gefeliciteerd met het vinden van de BALLON en niet het kaartje.
    Stuur dus met het kaartje de ballon mee, zit je altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen