24 november 2006

Tabloïd puzzel



Tsja, ik weet het eigenlijk niet meer. Indruk maakt de krant zeker niet meer als tie op de tafel ligt langs de lokale bladen.
Zelf roepen ze dat het een succes is en gaan prijzen weggeven voor de trouwe lezers. Je dient dan de komende drie maanden bonnen of zegels te plakken en dan maak je tegen carnaval kans op een van de vele prijzen. Nou mij lijkt het eerder een soort wanhoopspoging om voorlopig de twijfelaars nog even te binden. Twijfelaar ben ik in ieder geval.

"tGaat toch om de inhoud" hoor ik u denken.

Wat kan ik zeggen. Allereerst is de nieuwswaarde door de komst van internet allang weg en dient dit toch wel lokale dagblad voor lokale informatie die ik meestal pas 's avonds bij thuiskomst lees. Verder moet ik sterk wennen aan de layout waarbij de titels door de vouw heen lopen. Voorheen was je gewend dat per pagina de stukken werden afgehandeld. Zo kon je de krant dubbelvouwen in de hoogte. Nu niet meer. Of je krijgt wonderbaarlijke koppen:

Vandaag:

SP bewaakt kwaliteit: 'We
Van Beek: We moeten de schuld
Nog-net-niet-Kamerleden
DAF test motoren in
Verwerking overlijden moeder
Internet zorgt voor revolutie
Kenners
Derby
De macht van het publiek is beperkt bij


te combineren met: (gehusseld)

zien nog kansen voor Pro Tour
van de middelmaat
zoektocht naar Nederlandse tarzan
richten niet zomaar afdelingen op"
moeten even afwachten
bij onszelf zoeken
eigen Siberië in Eindhoven
bij grotere veilinghuizen
in 112 blazijden



of moet ik gewoon niet zaniken en blij zijn met de legere blauwe papiercontainer (die toch even groot blijft en blauw)



mooi hè?, waarom niet gewoon alleen een blauwe deksel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten