05 juni 2008

Parker Pen Reparatie

Dit jaar weer eens een keer de hulp van Parker Pen nodig.
Al een tijdje vloeide de inkt niet lekker uit mijn pen. Letterlijk dan. Ja, ik weet de laatste tijd vloeit het ook niet bepaald op deze blog maar je weet maar nooit.

Ergo. 17 Maart mijn pen (Parker Sonnet GT) tegen beter weten in ingeleverd bij de plaatselijke boekhandel. Dat is nu eenmaal hun circuit. Ik wist dat het lang zou kunnen gaan duren dus de eerste tijd hield ik me dan ook rustig. Ik gebruikte een ballpoint als alternatief. Een die toevallig lekker schreef dus dat hielp. Even. Een tijdje terug hield die pen er mee op. En da's balen want een lekker alternatief had ik niet.

Ik had al een paar keer gebeld naar de boekhandel en ter plaatse na gevraagd, echter het antwoord was natuurlijk: "nee, nog niets terug maar zodra we iets ontvangen bellen we meteen"

Dát geloofde ik natuurlijk helemaal. Da's namelijk het minst complexe aan de procedure.

Goedemiddag meneer, uw pen is binnen. O, dankjewel. Ik kom hem meteen ophalen.

In diezelfde periode had ik een multimediadisk van freecom met een probleempje. Helpdesk aan de lijn. Reparatienummer gekregen met het verzoek het apparaat op te sturen naar een servicecenter in Duitsland. O, O, dacht ik al, maar zo gezegd zo gedaan. Met een week en één dag de hele handel weer terug met een rapportje enzo. Perfect. Zow, d8 ik. Zow kan het ook duzz. Eg wel 2008.

Zo niet Parker.

Hoe zit het nou?

Well, Parker Pen is een onderdeel van Sanford Brands wat weer een onderdeel is van Newell Rubbermaid (badmatjes denk ik dan) een GROTE club.

Da's één.

Echter. De procedure begint bij de boekhandel. Om redenen van kosten verzamelen ze eerst een aantal pennen voordat er iets wordt gestuurd. Dat overleggen ze niet vooraf anders zou ik gezegd hebben: stuur maar op op mijn kosten.
17 Maart ingeleverd. Op 15 april is deze pas verstuurd naar het service center. Ik was toen al een keer gaan vragen zelfs :( , de pen lag toen nog vlakbij denk ik dan maar.

En op 29 april pas ontvangen. En daarna doorgestuurd (naar Frankrijk want daar is het reparatiecentrum inmiddels)

Dan een onduidelijk stuk. op 27 mei ontvangen ze van de winkel fiat voor reparatie. Niet helder is hoe lang de winkel over het nadenken heeft gedaan dan wel of het reparatiecentrum pas op 27 mei met de reparatie is aangevangen.

We hebben het hier over een vulpen hè!

Afgelopen dinsdag ( 3 juni) mocht ik de pen ophalen. Youpiee!

Reparatie? Nou, beter. Gewoon geconstateerd dat ie het niet doet. Ik wist dat al. Een nieuw voorstuk inclusief punt was erbij gedaan. (Een werkje van 15 minuten) Ik heb dus weer een nieuwe pen.

Dát is dan weer wel Parker Pen service: Eens een pen altijd een pen.

€ 19,95 deze keer. Hoofdzakelijk verzekerde transportkosten gezien de bijgeleverde bonnetjes.

Maar die doorlooptijd. Parker Pen. Het schrijft geweldig maar je hebt er af en toe 11 weken geen plezier van. Of je koopt gewoon een tweede.
Da's ook een vorm van marketing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten