02 juni 2010

De 80-20 regel

Je kent deze wel: Bijvoorbeeld: 80% van je omzet komt van 20% van de klanten, of, 80% van het resultaat bereik je met 20% inspanning enzovoorts.

Of het wetenschappelijk is weet ik niet maar het volgende komt in mij op:

80% van onze (vrije) tijd wordt besteed aan "dingen" "things", niet zijnde van vlees en bloed. Kopen van spullen, dagelijkse benodigdheden, correspondentie met banken, verzekeraars (van wat??), belastingdienst, stufi, OV kaarten, gebruiksaanwijzingen bestuderen, helpdesks bellen, je daar druk over maken, de auto, de auto, de auto, mobieltje, de PeeCee, gadgets (zoals TomTom) en je valt elkaar ermee lastig mochten ze niet werken, opruimen van die dingen (marktplaatsen), opzoeken welke nieuwe dingen er weer zijn, hopen dat de wasmachine niet kapot gaat, dingen van de kids opruimen, nieuwe dingen voor sinterklaas kopen (want kinderen willen dingen, toch?) , de verpakking ervan opruimen, ...

Kortom: Is het niet veel leuker om die tijd aan mensen te besteden? Tis goedkoper, leuker, maakt minder rommel en je houdt nog geld over ook.

Less things, more sense.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen