19 december 2013

AEX lange termijn

Herstel of niet?


Ik vroeg het al eerder af op deze blog. Hier

Met deze grafiek liet ik toen zien dat er gezien de lange termijn en gezien slechts de AEX er niet echt sprake zou zijn van herstel.


De grafiek liep toen tot en met 14 mei 2010

De website met de lange termijngrafiek heeft wat aan het uiterlijk gedaan maar ik heb er toch iets van kunnen maken. Het is nu 15 jaar:


Nog steeds geen herstelgrafiek nietwaar? Of telt die lange termijn niet?

Voor beleggersclubjes wel.

Ze gaan er zomaar vanuit dat groei automatisch is:


In het geel het verleden tot nu toe. In het blauw projecteren ze het verloop gewoon door op een gemiddeld rendement van bijna 7%
Alles mag van mij maar ik kijk liever naar een trendlijn en die komt in 2043 nog lang niet over de duizend punten.

Maar goed. Nu heb ik iets om de komende dertig jaar te volgen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten