21 april 2007

Kiezen

mobiele operators, adsl aanbieders, digitale televisie, benzine, energie groen of grijs, zorgverzekeraars, banken, hypotheken, verzekeringen,

wie bezorgt mijn post?
t en t of t of t?

wie haalt mijn vuilnis op?
6, 8, 12 kleuren kliko's, of met barcodes erop.

welke huisarts, tandarts
naar welke school gaan mijn kinderen?
wat eten we vandaag?
in welke file sta ik het kortst
welke windows versie...
stropdas?

verkiezingen

wat zal ik aandoen
een cadeau uitzoeken
een vakantie uitkiezen


wie zal ik neerschieten?


welke sigaar, cigarillo of toch een conquistador
naar welk festival zal ik gaan

welke browser en welk mailprogramma
welk anti-virus programma
(alsjebief géén norton of panda!)

waar blog ik het best?

welke fotocamera
(dat is op zich een boek vol)

welke man voor fraukje of vrouw voor boer
wie big-brothered door? of is herkèhend?
schaatst
danst
zingt (nou zingt)

wie behandel ik wel en wie niet
wie vervolg ik wel
ben ik geflitst
of getaped

"u bent geselecteerd voor een voorjaarsaanbieding"

naar welke garage breng ik mijn auto voor dezelfde rekening

welk merk staat er op hetzelfde rubber en rubbertje?

welk pak zit er om de melk?


wélke alkaline batterijen
waspoeder
baby-luier?

-

kies nu eens een einde
je punt is duidelijk

het leven is een keuze
de dood een zekere

ondertussen


geniet ik van


het luisteren naar juist gekozen woorden,
op het ritme van treffende noten

een foto, het juiste moment gekozen

de bevochten keuze van Van Gogh, op linnen in kleurenpracht

een film, vol fantasie

een afspraak , die nog niet is gemaakt

een vakantie die nog komt en
een onbeschreven blad

de volgende ademtocht

wat ik zie als ik mijn ogen sluit

mensen die ik nog moet ontmoeten

oftewel

niemand kiest zijn toekomst uit maar slechts zijn geschiedenis zodat:

tjee, wat heeft ie slechte keuzes gemaakt
of en maar
wat heeft ie een geluk gehad.

te laat, dood

Geen opmerkingen:

Een reactie posten