25 oktober 2008

Eindhoven Helmond

Wanneer je wordt geboren krijg je genen mee van je ouders en voorouders. Toch ben ik ervan overtuigd dat er ook een soort genen meekomen van de plááts waar je geboren wordt. Al heel vroeg.
Ik merkte dat bij mezelf pas later, namelijk toen ik voor de eerste keer de stadsnaam "Helmond" uitgesproken hoorde. Ieeeks!
Toen begreep ik niet waar dat vandaan kwam maar wat navragen maakte dat snel duidelijk.

Rivaliteit tussen steden bestaat en komt vaak al van ver.

Ik woon dan wel in Veldhoven maar ben toch echt geboren in Eindhoven en dat was je er met een washandje zonder wasverzachter niet af.

Nu de zakelijkheid poogt rendementen te verbeteren popt het ongetwijfeld met goede bedoelingen omlijstte plan op om voetbal organisaties te fuseren.

Zo ook een fusie tussen FC Eindhoven en Helmond Sport.

Ja ja, het is een onderzoekstraject van Hypercube (business innovation)-wedje maken hoelang dat clubje bestaansrecht heeft?- maar luchtballonnetjes zijn er niet voor niets.

Nee, het gaat niet gebeuren. In het ED van vanochtend lees ik o.a. het commentaar van Wiljan Verkoelen, 18 jaar sponsor van Helmond Sport: "Het is alsof ik mijn vrouw samen met de buurman moet delen".

Krèk, doe maar een ander plan al was het alleen maar vanwege de voorliggende naamkeuze:

FC Eindhel
Heleind Sport
Mondhoven Vooruit
Noord Zuid Oost Brabant Sport

iemand nog?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten