16 februari 2009

Vogeltjes

Ze zijn er weer. Gisteren tijdens een lange wandeling door de Kampina was er niets te horen op een boomklevertje en een specht na, die zich verder zich nog heel stil hielden.

Ik ben absoluut geen vogelaar, de herkenning van de vogels werd door mijn wandelmaat voor me gedaan, maar ik geniet van de geluiden en koppel dit geluid ook weer aan het weer. Het weer dat zoals op te merken valt uit de vorige post, weer invloed heeft op mijn stemming.

Vanochtend viel het mij dan ook op: overal waren de vogelgeluiden te horen; een opdringerige ekster voorop, merels, kleine vogels en een dikke duif, kortom een drukte van belang en voor mij het teken dat de winter op de terugtocht is: Yezzz! Geen garantie dat het geen slecht weer meer zal brengen maar toch een vrolijke aankondiging.

Voor mijn aankomende boswandelingen het positieve vooruitzicht dat een deel van de snelweg en vliegveld geluiden die er hier in de regio "bijhoren" gemaskeerd zullen worden door het vrolijke gekwetter.

Ja, vogelaars, ik weet ook wel dat vogels niet kwetteren voor de vrolijkheid maar het is meer hoe ik het ervaar.

Ergo: vandaag kan niet meer stuk.

Hoe het straks in de zomer zal zijn wanneer er om half vijf in de ochtend een dikke duif op de balkonrand gaat zitten koeren, laat ik nog ff voor wat het is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten