16 januari 2007

Veilig voor Honden

Lees ik zo'n boekje: Wijkatlas 2006, Gemeente Veldhoven door Oostveen Beleidsonderzoek en Advies. Propvol nuttige en minder nuttige getallen. Verdeeld over de verschillende wijken in Veldhoven.



Zo leren we dat de overlast door hondenpoep in Zeelst een rapportcijfer krijgt van 5,1 tov 5,6 in 2004 ; daar gaat het hard achteruit.



In Oerle daarentegen stijgt dit cijfer van een ronde 6 naar 6,3 in 2006; tjeemig! Vooruitgang dus.



Zo staat het vol van deze marginale getallen.

Heb ik nu ff niks aan dacht ik bij het lezen (zeg maar scannen) van dit naslagwerk. Tot ik bij hoofstuk6 aanbelandde. Veiligheid, laatste alinea.



Ja, je leest het goed! 36% van de bewoners! Eén op de drie deuren in Veldhoven! Bij 18.719 huishoudens betekent dat: 6.739 gezinnen per jaar oftewel 18,5 gezin gemiddeld per dag heeft last van een misdrijf. Let op: niet zomaar wat overlast maar diefstal, vernieling, geweld, bedreiging.

Ik heb Zo'n Huishouden en ik weet wat het doet als er (weer eens) een fiets is gejat maar denk toch nog steeds: ach pech gehad, we leven toch in een veilige samenleving, vooral in Veldhoven,toch?

Nou dit heeft me aan het denken gezet.

Geef ons nu maar eens veiligheid, dan lossen we hondenpoep samen wel op! Of zou dat...nee toch niet....iets met elkaar te maken hebben? toch? wat jij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten