Van oudsher is de broekweg een verbindingsweg waar velen nu nog steeds zonder erbij na te denken gebruik van maken. Op het boven genoemde stuk weg volgen dan stevige drempels en zig-zagd de weg lastig.
(ik wed dat dit stukje representatief is voor vele situaties in Nederland)
Maar het mag de haastige weggebruiker niet deren: Zo snel en drammerig mogelijk er doorheen.
Ik durf hier te beweren dat méér dan 90% van het verkeer door dit stuk broekweg geen bestemmingsverkeer is. Een 30 kilometerzone was toch bedoeld voor leefgebieden oftewel om een wijk of straat rustiger, verkeersluwer en veiliger te maken?
Dat gaat hier niet op. Handhaving vindt niet (nooit) plaats. Integendeel. Bewoners die door het drammerig rijgedrag hun auto met de wielen op het trottoir parkeren worden gewaarschuwd voor extra controles en bekeuringen. De buurtpreventie rest een wanhopige klikostickeractie.
In dit album een fotoreportage gemaakt in slechts 30 minuten: "O, ik wist niet dat het zo erg was"
broekweg30 |
Ik zou zeggen kom eens bij mij een kopje koffie drinken en binnen een half uur heb je zelf een passende conclusie:
Maak de broekweg recht, fluisterasfalt erop en 50 km. Dat levert rust. En als er dan een ongeluk gebeurd hoeft de lokale overheid niet dommig te reageren met: och, dat hadden we daar niet verwacht.
Het wachten is nu tot de put gedempt moet worden.
nog beter, als iedereen een metertje van zijn voortuin afstaat kunnen we de weg verbreden kunnen we er een 80 km zone van maken. Is het verkeer er nog sneller doorheen!!
BeantwoordenVerwijderen