27 augustus 2006

Zondag

Tjonge, even geen foto. Waarom dan? Welnu, Blogger, het progje waarmee ik mijn blogs maak heeft me verleid tot het overstappen naar een Bèta* versie om nog meer leuke mogelijkheden te introduceren en tevens daar met hulp van veel actieve gebruikers de bugs uit te halen. Ben ik altijd voor in behalve dan dat één van die bugs het mij op dit moment wat moeilijker maakt snel foto's vanuit Picasa te bloggen, iets wat ik geweldig vond (en straks weer vind natuurlijk).

Nou ja, dat heb je toch met Bèta's* zul je denken. Nu, ik verwacht van een Bêta* toch dat de basis functionaliteiten gewoon werken, da's nml een checklist die de ontwikkelaars kunnen afvinken. Alle uitzonderlijk gebruik waar je in een ontwikkel team nooit achter komt kun je dan aan vrijwillige Bèta gebruikers overlaten, die vinden alle uithoeken wel, echt wel.

Waarschijnlijk hebben "ze" het posten rechtstreek vanuit Picasa even als basis functionaliteit vergeten. Pech. Van een Bèta* heb je eigenlijks niets te verwachten, klagen is dan ook niet aan de orde, actief mailen naar de ontwikkelgroep wel, dat hebben ze graag en houdt ze scherp.

tot de volgende blog (3 sept?, inside joke)

*Bèta? wat is dát nou? Vóórdat ontwikkelaars een bepaald programma officiëel lanceert willen ze met een groep welwillende en kritische gebruikers het programma nog even aan de tand voelen in de hoop/op voorwaarde dat de bevindingen aan de ontwikkelaars bekend wordt gemaakt. Het nieuwe Windows, Vista genaamd draait ook in een Bèta versie op dit moment en dat levert zeker nog heel wat te doen voor de vazallen van Bill.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten