01 september 2006

"Ik gá dadelijk hoor!"

Vakantie in Frankrijk. De auto was zo afgeladen door onze bagage en die van onze zoon en dochter dat mijn gitaar niet kon worden meegenomen. Wie mij kent weet dat één van mijn passies (nee, ik ga nu even geen volgorde aangeven) gitaarspelen is. Op vakantie gaat dat dan ook wel eens kriebelen.

Eén van de dagen had ik het geluk een gitaar van de plaatselijke jazz gitarist (lees: zigeuner-jazz á la django reinhart ) te mogen vasthouden na het gebruikelijk "animatie"optreden zoals die op de campings voorbijkomen. Een oude Epiphone trouwens. Even bespeeld maar het kriebelen hield daarmee niet op.

Rest het luisteren tijdens de maaltijd voor de tent mét instemming van de buren naar het gedempte geluid van Michael Brecker (Nearness of you: the Ballad book) met o.a. Pat Metheny op gitaar.
Aan het eind van de avond, de CD was net afgezet, de afwas gedaan, lag mijn zoon die drummer is en dezelfde tekortkoming aan het ontwikkelen is, met zijn MP3 speler op zijn oren te lucht-drummen terwijl ik een deuntje floot gebruikmakend van luchtgitaar bewegingen.

"Ik gá dadelijk hoor!" was de heldere terugkomst op aarde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten