01 februari 2008

Carnavalsvoorbereidingen

Ja! Carnaval 2008 gaat weer (errug vroeg dit jaar) van start.

Zomaar een opsomming van wat daaraan vooraf dient te gaan. En dan niet van een clubje wagenbouwers of een prins carnaval gezelschap maar gewoon een stel vrienden (gezinnen met kinderen) die 4 dagen carnaval gaan vieren in de lokale gelegenheden.

Voor 6 Volwassenen en drie, twee, geen, veel kids maar dan in de terugpratende leeftijd >16 duzz

Ideeën opdoen voor de outfit.
Het eens worden
Stof kopen.
Knippen
Naaien
Details erbij
Schminck in de goede kleur.
Accessoires
Pinnen (vullen die automaten!!!) veur de muntjes in de kroeg. (13 voor € 20,- dit jaar)

Wat eten we?
Grote 10 l. pan soep maken;
Ja, de mijne, chintomsoep. Recept op verzoek verkrijgbaar. Veul knoffie knoffie erin dan heb je een mooie plek in de kroeg.
En van soepkip hè, niks uit een pakje. 1,5 Kilo kipfilet, 10 gr. blikjes tomatenpuree, gembersiroop, mmm, en nog wâ..

De basis staat nu klaar, morgen zeer dun gesneden prei en op het laatst paksoi erin.

Maar 's nachts na afloop wordt er ook nog wel wat anders gegeten hoor.

Op de eeeeiiiier heet da hier. (En op veul plekken natuurlijk ook zoiets dergelijks)

"Bij wie goan we straks op de eeeiier?"

En later in de nacht: "Euhj? Eeeeiierrr??"

Eieren bakken.
Friet bakken
Frikandellen
alles met passende saus en wanneer ik zin heb snipper ik er snel een uitje bij.
en.. De soep


Dus daarvoor moeten boodschappen worden gedaan, bijna een PINlimiet aan karren vol. Snoep en Chips erbij. Frisdrank voor de ochtend, nou ja, voor na het opstaan. Tomatensap doe ik dan vaak.

Het huis aan kant want dan is er meer plek veur de -na een nacht doorhalen- rondslingerende pakken.

"Wa bende gullie dan wir dit jaar?" Hoor ik denken. Effe wachten nog hè ;-)

De laatste avond op de bank hangen, stilte voor de storm. Bijna principieel ben ik er nooit aan begonnen vrijdags met carnaval te beginnen. Voor mij begint dat 's zaterdags. maar ooit is die dag er ook bij gesmokkeld want Vastenavond begint eigenlijk 's zondags ná de hoogmis. Ik weet niet of die link nog bij veel mensen leeft.

Wordt vervolgd. Ik heb zo'n mobieltje met video hè.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten