17 februari 2008

Wie wil er ongeremd worden bevredigd?

Wie nu de neiging krijgt “Ja!” te roepen behoort wellicht tot de categorie die ook reageert op de nachtelijke kwaliteitsreclames op TV die te kenmerken zijn als “Bel mij!”.

Vaak wordt je dan ongevraagd reeds met twee reebruine ogen aangekeken en schijnt het eten van bananen tijdens de uitzending bevorderend te zijn voor deze business.

Meneer Plasterk (Nee!, dat wil ik niet zien!) wil hieraan een einde maken. Aan de misleiding welteverstaan. De sex is slechts vehikel.

Waaraan? Denk ik dan. Een einde aan de twee of drievoudige drijfveer die mensen ertoe brengt dit te doen?

Allereerst de “klanten”. Blijkbaar gedreven door een behoefte of een tekort en verleidt door een boodschap (waarvan ze diep van binnen écht wel weten dat het niet waar kan zijn) komen zij erachter dat de enige echte bevrediging aan de verkoopzijde heeft plaatsgevonden. Is dat niet van alle tijden? “Komt allen schouwen naar den vrouw met drie borsten”.

En dan de “verkoopzijde” Gedreven door een soort handelsgeest zijn zij op zoek geweest naar “wasnougoeiebusiness?” Via de wat meer onschuldige productaanprijzingen komt de verkoper toch al snel uit op die productgroep waar nu eenmaal veel op wordt gereageerd. Inderdaad: de in belofte verpakte reebruine ogen. Dat er zo’n filtering plaatsvindt naar producten die het beste aanslaan is normaal. Dat is in de kaashandel precies zo. De jonge goudse gaat nog immer het hardst. En er zijn genoeg liefhebbers van kaas die daar hun neus voor ophalen.

Maar eenmaal binnen die branche valt je deze beweging niet meer op; je bent immer bezig je rendement zo hoog mogelijk te krijgen. En als het binnen de grenzen van de wet mogelijk is dan is er dus ruimte.

Toch is er in deze branche ook nog een derde partij. Daar waar het aanprijzen van kaas weinig medewerking cq tegenstribbeling van de kaas zelf zal vergen is dat in de reebruineogenbusiness nét even anders. Maar ook van alle tijden. En dat het medium veranderd doet er niets aan af. (In die tent zat ook een vrouw voor 2 derde real te zijn en een deel van de poet op te strijken)

Het verbieden van de misleiding door Plasterk zal dan ook net zoveel effect hebben als je handen voor de ogen doen bij naderend onheil; als ik niet zie dan is het er niet.

Wat wil je nu eigenlijk tegenhouden? De misleiding of de vorm ervan. Of is dit een ultieme gelegenheid om middels deze actie moraalriddertje te kunnen spelen zonder teveel energie te hoeven steken in de achterliggende situatie? En is juist dát niet een ultieme vorm van misleiding? Kiezersbedrog wellicht?

(En hoor je dan de grootste geldopstrijkers (de telecom providers?) niet ook mee te nemen? Of kom je dan op glad ijs?)

“Ja, maar hij heeft toch maar mooi een einde gemaakt aan die televisiereclames voor reebruine ogen die ik toch nooit zag want ik ga altijd vroeg naar bed.” En op internet is nu ook alles achter een poortje zodat “we” het niet meer zien.

99,9% procent van de wereldbevolking komt uit de vergetelheid en doet hun/haar dingetje voor 50 tot 100 jaar en verdwijnt dan in de vergetelheid. Sommigen willen door hun acties uit de vergetelheid raken. Nou meneer Plasterk en consorten, hier ga je geen indruk mee maken.

Écht ongeremde bevrediging kan gevonden worden in het berusten in het brede spectrum van de mensheid met aan beide zijden van dit spectrum ook onzichtbare maar wel aanwezige schakeringen waarvoor weliswaar tijdelijk een brilletje kan worden opgezet maar die net als proberen het zonlicht van samenstelling te veranderen (in een mensenleven cq regeringsperiode) verder geen effect hebben.

Berusten en verder gaan met zaken die er wel toe doen! Barmhartigheid. Je gaat er ongeremd bevredigd gewoon weer de vergetelheid mee in.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen